گاوصندوق

آشنایی با انواع گاوصندوق

[ux_image id=”2638″]

[gap height=”41px”]

در دنیای امروزی افراد زیادی برای نگهداری دارایی های باارزش خود مانند سند، پول، طلا و … گاوصندوق را انتخاب می کنند. به عبارت دیگر هدف از تولید گاو صندوق حفظ و نگهداری از اطلاعات و مدارک مهم شما می باشد. گاوصندوق های موجود در بازار تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. برخی از گاو صندوق ها طراحی ساده دارند اما در ساخت برخی دیگر پیچیدگی های ظاهری لحاظ شده است. به طور کلی می توان گفت گاوصندوق ها بر اساس محل مورد استفاده، محل نصب، قابلیت و کاربرد به دسته بندی مختلفی تقسیم می شوند. به همین دلیل هر فرد می تواند با توجه به نیاز خود اقدام به خرید گاو صندوق نماید. در ادامه بیشتر به دسته بندی گاو صندوق ها و ویژگی هر کدام خواهیم پرداخت.

[row]

[col span__sm=”12″]

معرفی انواع گاوصندوق ها

[/col]

[/row]

بر اساس دسته بندی محل مورد استفاده :

در بازار شاهد طیف وسیعی از گاوصندوق ها با کارایی و ویژگی های مختلف هستیم. بسیاری از گاو صندوق های موجود در بازار بر اساس محل استفاده از آن ها طراحی و ساخته شده اند. به عبارت دیگر کارایی آن  تنها مختص به یک محیط و شغل می باشد. در ادامه به معرفی برخی از آنها را  با توجه به محل مورد استفاده از آن می پردازیم.

گاوصندوق فروشگاهی : در طراحی و ساخت گاو صندوق های فروشگاهی نکات مهمی باید مورد توجه قرار گیرد. برای مثال در ساخت این نمونه از صندوق ها باید عواملی مانند نسوز بودن، جادار بودن، دو درب بودن، وزن مناسب داشتن و ضد سرقت بودن رعایت شود.

[ux_products show_cat=”0″ cat=”66″]

[row h_align=”center”]

[col span__sm=”12″ align=”center”]

[button text=”برای مشاهده انواع گاوصندوق های فروشگاهی کلیک کنید” style=”bevel” icon=”icon-angle-right” link=”https://mrsafebox.com/shop/” target=”_blank”]

[/col]

[/row]
[row]

[col span__sm=”12″]

[row_inner h_align=”center”]

[col_inner span__sm=”12″ align=”center”]

[ux_image id=”2375″ width=”38″]

[/col_inner]

[/row_inner]

گاو صندوق صنف طلا فروشی : در طراحی این گونه از صندوق ها حتما نکات امنیتی دقیقی باید لحاظ شود. صندوق های ویترینی و ظرافت آن از نکات مهم در طراحی گاوصندوق مناسب طلافروشی محسوب می شود. امنیت و کیفیت بالا از مهم ترین ویژگی های گاو صندوق مناسب برای صنف طلا فروشی می باشد. گاو صندوق های این صنف و شغل معمولا به صورت ویترینی یا آسانسوری ساخته می شوند. دسترسی و کارایی راحت و آسان برای خیلی از طلا فروشان در خرید گاو صندوق اهمیت دارد. به طور کلی می توان گفت گاوصندوق هایی که در طلافروشی ها استفاده می شوند با سایر گاو صندوق ها تفاوت هایی دارند. به عنوان نمونه این تفاوت ها می توان از صفحه فولادی و ضددریل به کار رفته در آن نام برد. با توجه به این ویژگی در ساخت این مدل از گاوصندوق ها میزان سرقت از  طلافروشی تا حد زیادی کاهش می یابد. استحکام و دوام بالا از دیگر مزایای این مدل از گاو صندوق ها به شمار می رود. در ساخت بدنه ی گاوصندوق های طلافروشی معمولا از فنس های ریز بافت و نبشی ها استفاده می شود. به همین دلیل اگر حتی حرارت و دمای بالای1000 درجه را به مدت 1 ساعت روی این صندوق ها اعمال نمایید،  مشکلی برای آن پیش نمی آید. شایان ذکر است زبانه های گاوصندوق مخصوص صنف طلافروشی، قاب خور می باشند.

[gap height=”38px”]

[ux_products show_cat=”0″ cat=”83″]

[/col]

[/row]
[row h_align=”center”]

[col span__sm=”12″ align=”center”]

[button text=”برای مشاهده انواع گاوصندوق طلا و جواهر کلیک کنید” style=”bevel” icon=”icon-angle-right” link=”https://mrsafebox.com/product-category/ganjbansafe/%da%af%d8%a7%d9%88%d8%b5%d9%86%d8%af%d9%88%d9%82-%d8%b7%d9%84%d8%a7-%d9%88-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%87%d8%b1-%da%af%d9%86%d8%ac-%d8%a8%d8%a7%d9%86/” target=”_blank”]

[/col]

[/row]
[row]

[col span__sm=”12″]

گاوصندوق امانات بانکی : شاید برایتان پیش آمده باشد که برای مدت زمان مشخص بخواهید دارایی ارزشمند خود را به امانات بانک بسپارید. در برخی بانک ها نیز گاو صندوق هایی برای امانات مردم مشخص کرده اند و مورد استفاده عموم قرار می گیرد.

[ux_products show_cat=”0″ cat=”15″]

گاوصندوق خانگی : گاوصندوق های خانگی نیز باید ویژگی های خاصی داشته باشند. گاوصندوق های خانگی نیز از تنوع زیادی برخوردار هستند.

[gap height=”47px”]

[ux_products show_cat=”0″ cat=”19″]

[/col]

[/row]
[row]

[col span__sm=”12″]

گاوصندوق هتلی : از دیگر مدل های صندوق می توان به گاوصندو های هتلی اشاره نمود. صندوق های هتلی در ابعاد مختلف ساخته و به بازار عرضه می شوند. البته مدیران و صاحبان هتل ها می توانند به صورت سفارشی اقدام به تهیه و سفارش گاوصندوق های هتلی نمایند. اکثر هتل داران از صندوق های با مدل کم جا و کوچک برای هتل استفاده می کنند. برخی دیگر ترجیح می دهند گاو صندوق شان در دیوار نصب شود و مخفی بماند. در هتل ها معمولا گاو صندوق بر روی دیوار یا داخل کمد دیواری نصب و محکم کاری می شود. گاوصندوق های دیجیتالی و الکترونیکی برای این صنف بیشترین کاربرد را دارند. برای هتل ها بیشتر از گاو صندوق های چند رمزه استفاده می شود. اما برای منازل مدل تک رمزه نیز کفایت می کند.

[gap height=”42px”]

[ux_products cat=”23″]

[/col]

[/row]
[row h_align=”center”]

[col span__sm=”12″ align=”center”]

[button text=”برای مشاهده انواع گاوصندوق هتلی کلیک کنید” style=”bevel” icon=”icon-angle-right” link=”https://mrsafebox.com/product-category/%da%af%d8%a7%d9%88%d8%b5%d9%86%d8%af%d9%88%d9%82-%d9%87%d8%aa%d9%84%db%8c/” target=”_blank”]

[/col]

[/row]
[row]

[col span__sm=”12″]

[title text=”معرفی انواع گاوصندوق بر اساس قابلیت :” tag_name=”h2″ color=”rgb(0, 135, 255)” size=”87″]

دسته بندی دیگر که برای گاو صندوق ها در نظر گرفته می شود، دسته بندی بر اساس قابلیت آن ها می باشد. در ادامه برخی از گاو صندوق هایی را که در این دسته بندی قرار می گیرند، بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

[gap height=”36px”]

[row_inner h_align=”center”]

[col_inner span=”6″ span__sm=”12″]

گاوصندوق های دیجیتالی : یکی از پرفروش ترین گاوصندوق ها را می توان گاو صندوق های دیجیتالی دانست. در بدنه این گاوصندوق ها یک صفحه رمز دیجیتالی تعبیه شده است. رمز گاو صندوق صرفا توسط شخص خریدار مشخص می شود. گاو صندوق های دیجیتالی بر دیگر گاوصندوق ها مانند گاوصندوق مکانیکی برتری هایی دارند. برای مثال امنیت بیشتر در برابر سرقت یکی از مهم ترین دلایل ارجحیت گاوصندوق دیجیتالی بر گاوصندوق مکانیکی به شمار می رود. قفل های گاو صندوق دیجیتالی با بهره مندی از سیستم رمزنگاری ساخته شده اند و امنیت بالایی دارند. گاو صندوق های دیجیتالی معمولا در مراکز و حتی منازل مورد استفاده قرار می گیرند.

[/col_inner]
[col_inner span=”6″ span__sm=”12″]

[ux_image id=”2315″ width=”89″]

[/col_inner]

[/row_inner]
[divider align=”center” width=”140px” color=”rgb(0, 124, 255)”]

[/col]

[/row]
[row]

[col span__sm=”12″]

[row_inner]

[col_inner span__sm=”12″ align=”center”]

[ux_image id=”2219″ width=”46″]

[/col_inner]

[/row_inner]

گاوصندوق های اثر انگشتی : گاو صندوق های اثر انگشتی با نام گاوصندوق هوشمند نیز شناخته می شوند. این مدل از گاو صندوق ها همان طور که از نامشان پیداست، تنها به وسیله اثر انگشت صاحب آن امکان دسترسی دارند. به همین خاطر می توان گفت این نوع صندوق های هوشمنده یا اثر انگشتی، یکی از امن ترین گاوصندوق های دنیا به شمار می روند. لقب سریع ترین قفل نیز به صندوق های با سنسور اثر انگشت داده شده است. شایان ذکر است با توجه به قابلیت و ایمنی بالای این مدل از گاوصندوق ها، طبیعتا قیمت آن ها نیز تفاوت محسوسی با سایر گاوصندوق ها دارند. چرا که در طراحی و ساخت این آنها ها از فناوری جدید و به روز سیستم تشخیص اثر انگشت بهره برده اند. گاو صندوق های هوشمند ( اثر انگشتی ) کاربرد فراوانی دارند. از این گاوصندوق ها برای مصارف خانگی و اداری استفاده می شود. گاوصندوق های اثر انگشتی به گونه ای ساخته می شوند که در برابر عوامل مختلف مانند آتش سوزی مقاوم باشند. به عبارت دیگر صندوق های هوشمند در برابر گرما به هیچ عنوان کیفیت خود را از دست نمی دهند. به همین خاطر توانسته نظر بسیاری از مشتریان را جلب نماید و طرفداران بسیاری پیدا کند. از دیگر ویژگی های گاوصندوق های هوشمند می توان به تنوع ابعاد آن ها اشاره کرد. برخی از مدل های گاوصندوق اثر انگشتی در اندازه کوچک هستند و قابلیت جابجایی دارند.

[gap height=”21px”]

[ux_products show_cat=”0″ cat=”72″]

[/col]

[/row]
[row h_align=”center”]

[col span__sm=”12″ align=”center”]

[button text=”برای مشاهده انواع گاوصندوق های اثرانگشتی کلیک کنید” style=”bevel” icon=”icon-angle-right” link=”https://mrsafebox.com/product-category/safebox-nika/%d8%b5%d9%86%d8%af%d9%88%d9%82-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%ab%d8%b1%d8%a7%d9%86%da%af%d8%b4%d8%aa%db%8c-%d9%86%db%8c%da%a9%d8%a7/” target=”_blank”]

[/col]

[/row]

گاوصندوق های مکانیکی : از این مدل از گاو صندوق ها معمولا در مصارف خانگی استفاده می شود. البته گاو صندوق های مکانیکی برای کارگاه های کوچک نیز کاربرد دارند. شیوه رمز به کار رفته در این گونه از گاوصندوق ها به شکل مکانیکی می باشد. گاو صندوق های مکانیکی معمولا دارای درب دو جداره هستند. البته برخی از این گاوصندوق ها به صورت تک درب با دو طبقه و یک محفظه مخفی در داخل ساخته شده اند.  از دیگر ویژگی های گاو صندوق مکانیکی می توان به نسوز بودن، محفظه های پرشده از سیمان و وزن مناسب و متعادل آن اشاره کرد. گاو صندوق های مکانیکی در ابعاد و اندازه های مختلفی ساخته می شوند و در اختیار مردم قرار می گیرند.  امنیت این مدل از گاو صندوق ها مناسب و مطلوب می باشد، اما قاعدتا در حد گاوصندوق هوشمند و اثر انگشتی نخواهد بود. قیمت مناسب از مهم ترین دلایل تمایل مردم به گاو صندوق های مکانیکی به شمار می رود. قیمت گاوصندوق مکانیکی در مقایسه با سایر گاو صندوق ها مانند گاو صندوق اثر انگشتی، پایین تر می باشد. به همین دلیل این گاو صندوق ارزان قیمت مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است.

[title text=”معرفی انواع گاو صندوق بر اساس محل نصب :” color=”rgb(0, 107, 255)” margin_top=”14px”]

[row]

[col span__sm=”12″ align=”center”]

[ux_image id=”2602″ width=”58″]

[/col]

[/row]

برخی از گاو صندوق ها داخل دیوار به طور کامل قرار می گیرند و ویژگی های خاصی دارند.

مدل های متنوعی از انواع گاو صندوق ها وجود دارند که بر روی زمین پیچ و مهره می شوند.

نمونه های دیگری از گاو صندوق ها تولید شده اند که در ویترین مغازه ها استفاده می شوند. انواع دیگری از گاو صندوق های خاص و شیک در بازار عرضه شده اند که با عنوان دکوراتیو شناخته می شوند.

[row]

[col span__sm=”12″]

[title text=”کاربرد های گاوصندوق :” tag_name=”h2″ color=”rgb(0, 107, 255)” size=”87″]

کاربرد هر مدل از گاوصندوق با توجه به محل مورد استفاده از آن مشخص می شود. در ادامه به معرفی انواع کاربردهای  ها می پردازیم.

گاو صندوق های آسانسوری : این نوع از گاوصندوق ها اغلب در مکان هایی مانند طلا فروشی ها مورد استفاده قرار می گیرند. در حقیقت با استفاده از گاو صندوق آسانسوری، امنیت و دقت در این حرفه به میزان زیادی رشد یافته است. پیش از طراحی این نوع گاو صندوق ها، طلا فروشان زمان زیادی را از دست می دادند تا سرویس های طلا را برای نمایش دادن درون بخش های مخصوص قرار دهند. در ضمن استرس و نگرانی زیادی هم از بایت امن بودن مغازه های خود داشتند. پس لازم است در ساخت این نوع گاو صندوق ها از مقاوم ترین فلزات استفاده شود. در حال حاضر پیشرفت زیادی در شیوه های تولید این دستگاه ها به وجود آمده است.

گاوصندوق های اسلحه : برخی افراد ممکن است برای شکار و یا با مجوزهای قانونی در منزل اسلحه های مختلفی داشته باشند. این وسیله ی خطرناک طبیعی است که نمی تواند در هر جایی قرار گیرد. لازم است در یک محل امن باشد تا ناخواسته آسیبی وارد نکند. گاو صندوق های مخصوص اسلحه که بسیار مقاوم هستند، برای جای گرفتن انواع اسلحه ها تولید شده اند. ویژگی هایی همچون ضد ضربه بودن و عدم آسیب پذیری در مقابل رطوبت باید در تولید گاوصندوق های مخصوص اسلحه مد نظر قرار گیرند. شایان ذکر است که سیستم خرید این نوع گاو صندوق ها متناسب است با تعداد و نوع اسلحه هایی که می توانند در آن جای بگیرند. بنابراین کسانی که اسلحه های متنوعی دارند، نگران نباشند. فقط باید اعداد روی گاوصندوق را به دقت بررسی نمایند تا از ظرفیت تعداد اسلحه هایی که در آن جای می گیرند، مطمئن شوند.

[gap height=”34px”]

[ux_products show_cat=”0″ cat=”83″]

[/col]

[/row]
[row h_align=”center”]

[col span__sm=”12″ align=”center”]

[button text=”برای مشاهده انواع گاوصندوق اصلحه کلیک کنید” style=”bevel” icon=”icon-angle-right” link=”https://mrsafebox.com/product-category/ganjbansafe/%da%af%d8%a7%d9%88%d8%b5%d9%86%d8%af%d9%88%d9%82-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%ad%d9%87-%da%af%d9%86%d8%ac-%d8%a8%d8%a7%d9%86/” target=”_blank”]

[/col]

[/row]
[row]

[col span__sm=”12″]

گاوصندوق های کارخانه و اداری : کارخانه ها و اداره های دولتی و غیر دولتی از جمله مهم ترین مراکزی هستند که برای نگهداری مدارک و سندهای گوناگون، حتما باید یک گاو صندوق مناسب خریداری نمایند. در قدیم تنها گاوصندوق های ساده وارد بازار می شد که خود باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی میشد. در کارخانه ها در بیشتر موارد لازم است تا تمام اعضای هیئت مدیره بتوانند به داخل گاو صندوق دسترسی داشته باشند. اما خب امکان ایجاد مشکلاتی در محیط کار و سواستفاده های مختلف وجود داشت. در ضمن فضای شرکت امکان خریداری یک گاو صندوق برای هر عضو را نمی دهد و در واقع این کار غیر عاقلانه است. اما با گذشت زمان، گاوصندوق هایی به وحود آمد که این مشکل را هم برطرف نمود. گاوصندوق های دیجیتالی زمانی که به بازار وارد شدند، لبخند رضایت بر لب مدیران مسئول شرکت ها نشست. با بهره گیری از این گاوصندوق ها امکان برنامه ریزی برای بازگشایی با چند رمز فراهم شد. امنیت این وسایل بالاتر رفت و حالا امکان بازگشایی گاوصندوق دیگر تنها با یک کلید امکانپذیر نیست. گاو صندوق های الکترونیکی که می توانند با اثرانگشت هم کار کنند، انتخاب معقولی برای ادارات و کارخانه های بزرگ می باشند. در ضمن باید توجه داشته باشید که در هنگام خرید گاوصندوق برای هر نوع کاربری اعم از کاربری اداری، وضعیت آب و هوای منطقه مستقر هم مد نظر قرار دهید. برای مثال در محیط هایی مانند شهرهای شمالی کشور، در صورت بهره گیری از انواع دیجیتالی، باید حتما وضعیت عایق  کاری آن بررسی شود. چرا که اگر انجام نشود، ممکن است هزینه ی زیادی هم که بابت خرید گاو صندوق دیجیتالی صرف کرده اید، بیهوده شود و این دستگاه دچار اتصالی شود.

[gap height=”42px”]

[ux_products show_cat=”0″ cat=”67″]

[/col]

[/row]

گاو صندوق های بنگاهی : در بنگاه ها و مغازه های مشاور املاک، معمولا تعداد زیادی از اسناد و قولنامه ها وجود دارند که هر کدام برای شخص خاصی است و به عنوان امانت دار برای انجام دادن پروژه ها و قراردادها در بنگاه باقی می مانند. حتی ممکن است به عنوان ضمانت، برخی از مدارک شخصی افراد همچون شناسنامه و کارت ملی هم در بنگاه باقی بماند. بنابراین گاو صندوق مورد استفاده در بنگاه باید به اندازه کافی دارای بخش های مجزا باشد تا مدارک افراد مختلف به صورت مجزا قرار بگیرند و دسترسی به آن ها راحت تر باشد.

مدارک کاغذی زیادی در گاو صندوق های بنگاه ها قرار می گیرند. بنابراین این وسیله ها حتما باید در مقابل آتش سوزی مقاوم باشند. تعداد طبقات ترجیحا زیادی داشته باشد. وزن بالایی داشته باشد تا امکان جابجایی آن آسان نباشد. رمز و سیستم امنیتی فوق العاده حساسی داشته باشد. درز و بخش های مختلف آن پوشیده شده باشد. در جدیدترین نوع گاو صندوق های مخصوص بنگاه ها و مغازه های مختلف، جایگاهی هم جهت قرار گرفتن دوربین های امنیتی در نظر گرفته شده است. عدم اشتعال از ویژگی های مهمی است که حتما باید در خرید به آن توجه نمود. استفاده از موادی که ضریب گرمایی بسیار کمی دارند، باعث می شوند که هنگام آتش سوزی، بنا دیرتر دچار فروپاشی شود. فولاد از فلزات پراستفاده در تولید گاوصندوق های متنوع می باشد. این نوع گاوصندوق ها در ابعاد متنوع موجود می باشند.

[divider align=”center” width=”90px” color=”rgb(4, 140, 255)”]

[row]

[col span__sm=”12″]

[title text=”انواع گاو صندوق بر اساس ویژگی :” color=”rgb(0, 121, 255)”]

در این بخش به بررسی گاو صندوق ها بر اساس ویژگی آن ها می پردازیم. در مراحل ساخت، گاوصندوق ها از امنیت های متفاوتی برخوردار هستند. به عنوان مثال، گاو صندوق هایی که در صرافی ها، بانک ها، طلافروشی ها و سایر اماکن مهم مورد استفاده قرار می گیرند با گاوصندوق هایی که در بیمارستان ها به کار می روند قطعا تفاوت هایی دارند. تضمین امنیت بیشتر از مهم ترین ویژگی های گاوصندوق ها به شمار می رود. برای خرید گاوصندوق ارزان، باید به سراغ مدل های ساده تر بروید که امکانات کمتری دارند. در ضمن لازم به ذکر است که تعمیر گاوصندوق مطابق با ویژگی ها و جزئیات هر نوع، کاری متفاوت است.

[accordion]

[accordion-item title=”گاو صندوق های ضد حریق”]

گاو صندوق های ضدحریق از دیگر انواع پرکاربرد گاو صندوق ها به حساب می آیند. برای حراست و نگهداری از اسناد و مدارک کاغذی مانند سند ملک و یا فلش، نیاز به یک گاوصندوق ضدحریق امری مهم می باشد. قرار گرفتن گاوصندوق در لیست UL در واقع به معنای ضدحریق بودن آن تلقی می شود. در گاوصندوق های ضدحریق کلاس 350 و 150 در واقع نشان دهنده ی بالاترین دمای داخلی آن می باشد.

برای ساخت گاو صندوق های ضد ضربه معمولا از ورق فولاد به دلیل استحکام بالا استفاده می شود. درب و بدنه گاوصندوق ضدضربه از ورقه های محکم فولاد تولید شده است. و داخل بدنه ها را با استفاده از میلگرد می سازند و در بین فضاهای خالی بتن می ریزند. قفل و زبانه های این گاوصندوق ها از جنس فولاد بوده و گاوصندوقی امن و مطمئن را به ارمغان آورده است.

[/accordion-item]
[accordion-item title=”گاوصندوق دیجیتال نسوز”]

یکی دیگر از گاو صندوق ها در دسته بندی بر اساس ویژگی آن ها، گاو صندوق دیجیتال نسوز می باشد. گاو صندوق های دیجیتالی نسوز معمولا از کلاس 150 در بازار عرضه شده اند. البته شایان ذکر است دمای بیرون گاو صندوق می تواند حتی تا 2000 درجه فارنهایت برسد و مشکلی برای آن پیش نمی آید. منظور از کلاس 150 تنهای دمای درونی و داخلی گاوصندوق است که حداکثر تا 150 درجه می رسد.

گاوصندوق های فایلینگ نسوز نوعی دیگر از گاو صندوق ها هستند که بیشتر در ادارات مورد استفاده قرار می گیرند. برای نگهداری پرونده و مدارک مهم در ادارات و مراکز دولتی اغلب از این گونه گاوصندوق خریداری می شود.

امینت را از ما بخواهید

امیدواریم این مقاله بتواند تا حدود زیادی به انتخاب مدل سیستم رمز گاوصندوق شما کمک کرده باشد

با مستر سیف باکس امنیت محیط زندگی و کار خود را تامین کنید.

شماره تماس : ۰۹۱۲۸۰۲۲۰۵۲

 

[/accordion-item]

[/accordion]

[/col]

[/row]
[row]

[col span__sm=”12″ align=”center”]

[button text=”برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرین” icon=”icon-angle-right” link=”https://mrsafebox.com/contact/”]

[/col]

[/row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *